Du kan sammenligne opptil tre studieprogrammer i nettportalen
Dersom du ønsker å sammenligne flere enn dette, kan du eksportere alle oppføringene som er lagt til i listen til excel.
Eksporter alle til ExcelArkitektur - master (5-årig)
Overordnet tilfredshet
I hvilken grad er du enig i de følgende påstandene?
Skala: 1-5 (1 = Ikke enig - 5 = Helt enig.)
Gjennomsnitt | Standardavvik | Totalt antall svar | Svarfordeling i prosent | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Vet ikke | ||||
Jeg er, alt i alt, tilfreds med studieprogrammet jeg går på | 4,5 | 0,69 | 96 | - | 1 | 8 | 35 | 55 | - |
Tidsbruk
Omtrent hvor mange timer per uke (i gjennomsnitt hittil på dette studiet) brukes på:
Gjennomsnitt | Standardavvik | Totalt antall svar | Svarfordeling i prosent | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | 1-10 | 11-20 | 21-30 | 31-40 | Over 40 | ||||
Betalt arbeid | 4,7 | 9,09 | 93 | 54 | 31 | 10 | 2 | 1 | 2 |
Egenstudier (lese pensum, gjøre oppgaver, delta i kollokvier og annet gruppearbeid, etc.) | 33,2 | 13,39 | 93 | - | 12 | 5 | 26 | 32 | 25 |
Læringsaktiviteter organisert av institusjonen (inkludert all undervisning og veiledning, samt praksis hvis relevant) | 14,4 | 10,94 | 93 | - | 60 | 22 | 8 | 9 | 2 |
Praksis
Hvor tilfreds er du med:
Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds, 5 = Svært tilfreds.)
Gjennomsnitt | Standardavvik | Totalt antall svar | Svarfordeling i prosent | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Vet ikke | ||||
Hvordan høyskolen/universitetet forberedte deg på praksisperioden | 2,1 | 1,00 | 19 | 26 | 37 | 11 | 11 | - | 16 |
Hvordan studieprogrammet legger opp til refleksjon om erfaringer fra praksisperioden | 2,0 | 1,21 | 19 | 26 | 21 | 11 | - | 5 | 37 |
Informasjonen du fikk i forkant av praksisperioden | 2,5 | 0,92 | 19 | 11 | 42 | 26 | 16 | - | 5 |
Læringsutbyttet du fikk fra praksisperioden | 3,8 | 1,26 | 19 | 5 | 16 | 5 | 37 | 37 | - |
Hvordan praksisperioden passet inn i studieløpet | 2,5 | 1,33 | 19 | 26 | 26 | 11 | 21 | 5 | 11 |
Arbeidsoppgavenes relevans for det du studerer | 3,7 | 1,28 | 19 | 11 | 5 | 16 | 37 | 32 | - |
Veiledningen underveis i praksisperioden | 1,7 | 0,65 | 19 | 26 | 32 | 5 | - | - | 37 |
Eget læringsutbytte
Hvor tilfreds er du med eget læringsutbytte hittil i studiet, når det gjelder:
Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds.)
Gjennomsnitt | Standardavvik | Totalt antall svar | Svarfordeling i prosent | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Vet ikke | ||||
Egen erfaring med forsknings- og utviklingsarbeid | 3,1 | 1,13 | 97 | 7 | 23 | 23 | 28 | 8 | 11 |
Yrkes- og fagspesifikke ferdigheter | 3,8 | 1,02 | 97 | 2 | 8 | 24 | 35 | 30 | 1 |
Kunnskap om vitenskapelig arbeidsmetode og forskning | 2,9 | 1,04 | 97 | 5 | 28 | 40 | 11 | 10 | 5 |
Muntlig kommunikasjonsevne | 4,2 | 0,91 | 97 | 1 | 4 | 14 | 34 | 46 | - |
Evne til refleksjon og kritisk tenking | 4,2 | 0,93 | 97 | 1 | 4 | 16 | 31 | 47 | - |
Samarbeidsevne | 4,4 | 0,72 | 97 | - | 1 | 10 | 34 | 55 | - |
Evne til å arbeide selvstendig | 4,4 | 0,67 | 97 | - | 1 | 7 | 43 | 47 | 1 |
Skriftlig kommunikasjonsevne | 3,4 | 0,93 | 97 | 1 | 14 | 45 | 24 | 13 | 2 |
Evne til å tenke nytt | 4,1 | 0,77 | 97 | - | 3 | 14 | 48 | 34 | - |
Teoretisk kunnskap | 3,4 | 0,87 | 97 | 3 | 9 | 42 | 38 | 7 | - |
Fysisk læringsmiljø
Hvor tilfreds er du med:
Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds, 5 = Svært tilfreds.)
Gjennomsnitt | Standardavvik | Totalt antall svar | Svarfordeling i prosent | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Vet ikke | ||||
Bibliotek og bibliotekstjenester | - | - | 0 | - | - | - | - | - | - |
IKT-tjenester (f.eks. læringsplattformer, programvare og PC-tilgang) | - | - | 0 | - | - | - | - | - | - |
Lokaler for undervisning og øvrig studiearbeid | - | - | 0 | - | - | - | - | - | - |
Utstyr og hjelpemidler i undervisningen | - | - | 0 | - | - | - | - | - | - |
Indekser i detalj
Gjennomsnitt | Standardavvik | Totalt antall svar | Svarfordeling i prosent | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Vet ikke | |||||
Undervisning | ||||||||||
Skala: 1-5 (1 = Ikke enig - 5 = Helt enig). Hvor enig er du i følgende påstander: |
||||||||||
Undervisningen er lagt opp til at studentene skal delta aktivt | 4,5 | 0,79 | 105 | 1 | 1 | 10 | 26 | 63 | - | |
De faglig ansatte gjør undervisningen engasjerende | 4,3 | 0,77 | 105 | 1 | 2 | 8 | 47 | 43 | - | |
De faglig ansatte formidler lærestoffet/pensum på en forståelig måte | 3,8 | 0,95 | 105 | 2 | 7 | 27 | 40 | 24 | 1 | |
Undervisningen dekker sentrale deler av lærestoffet/pensum godt | 3,7 | 0,98 | 105 | 3 | 7 | 24 | 41 | 20 | 6 | |
Tilbakemeldinger | ||||||||||
NB! Spørsmålet om medstudenters tilbakemeldinger inngår ikke i beregningen av indeksverdien. Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med følgende: |
||||||||||
Antall tilbakemeldinger du får fra faglig ansatte på arbeidet ditt | 4,1 | 0,85 | 105 | - | 5 | 16 | 42 | 37 | - | |
Faglig veiledning og diskusjoner med faglig ansatte | 4,2 | 0,83 | 105 | - | 3 | 19 | 37 | 40 | 1 | |
De faglig ansattes evne til å gi konstruktive tilbakemeldinger på arbeidet ditt | 4,1 | 0,81 | 105 | - | 4 | 15 | 45 | 36 | - | |
Medstudenters evne til å gi konstruktive tilbakemeldinger på arbeidet ditt | 3,9 | 1,01 | 105 | 3 | 6 | 20 | 39 | 32 | - | |
Vurderingsformer | ||||||||||
Skala: 1-5 (1 = I liten grad - 5 = I stor grad). I hvilken grad mener du at eksamener, innleveringer og andre vurderingsformer hittil i studieprogrammet ditt: |
||||||||||
Har bidratt til din faglige utvikling | 4,4 | 0,80 | 99 | 1 | 1 | 11 | 32 | 55 | - | |
Har krevd forståelse og resonnement | 4,5 | 0,66 | 99 | - | - | 9 | 35 | 56 | - | |
Har hatt tydelige kriterier for vurdering | 3,4 | 1,12 | 99 | 5 | 18 | 30 | 29 | 17 | - | |
Har handlet om sentrale deler av lærestoffet (pensum) | 4,4 | 0,73 | 99 | - | 1 | 11 | 33 | 53 | 2 | |
Læringsmiljø | ||||||||||
Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med: |
||||||||||
Det faglige miljøet blant studentene på studieprogrammet | 4,3 | 0,85 | 103 | 1 | 2 | 14 | 35 | 48 | 1 | |
Det sosiale miljøet blant studentene på studieprogrammet | 4,4 | 0,78 | 103 | - | 1 | 15 | 26 | 57 | 1 | |
Miljøet mellom studentene og de faglig ansatte på studieprogrammet | 4,3 | 0,76 | 103 | - | 2 | 14 | 42 | 42 | 1 | |
Organisering | ||||||||||
Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med: |
||||||||||
Den administrative tilretteleggingen av studieprogrammet (timeplan, studieplan, etc.) | 3,5 | 1,03 | 100 | 3 | 15 | 27 | 39 | 16 | - | |
Den faglige sammenhengen mellom emnene i studieprogrammet | 4,1 | 0,89 | 100 | 1 | 4 | 16 | 41 | 38 | - | |
Kvaliteten på informasjonen om studieprogrammet du går på | 3,4 | 0,98 | 100 | 5 | 10 | 30 | 40 | 8 | 7 | |
Tilgjengeligheten på informasjon om studieprogrammet du går på | 3,4 | 1,05 | 100 | 6 | 10 | 33 | 33 | 12 | 6 | |
Tilknytning til yrkeslivet | ||||||||||
Spørsmålene var nye i 2019. Derfor vises ikke tidsserier, eller tall for for studier der vi har slått sammen svar fra 2019 med svar fra 2018. Skala: 1-5 (1 = I liten grad - 5 = I stor grad). I hvilken grad opplever du følgende: |
||||||||||
Representanter fra arbeidslivet bidrar i undervisningen (f.eks. som gjesteforelesere/kursholdere) | 3,6 | 1,11 | 95 | 5 | 12 | 23 | 38 | 20 | 2 | |
Jeg får god informasjon om hvilke yrker/bransjer som er relevante for meg | 3,9 | 1,01 | 94 | 1 | 10 | 22 | 35 | 32 | - | |
Jeg får god informasjon om hvordan min kompetanse kan brukes i arbeidslivet | 3,5 | 1,02 | 94 | 2 | 14 | 37 | 28 | 19 | - | |
Jeg får innføring i hvordan jeg kan formidle min egen kompetanse til potensielle arbeidsgivere | 2,8 | 1,05 | 94 | 11 | 27 | 34 | 23 | 4 | 1 | |
Det er muligheter for å jobbe med prosjekter/oppgaver i samarbeid med arbeidslivet | 2,7 | 1,10 | 95 | 15 | 24 | 29 | 16 | 4 | 12 | |
Eget engasjement | ||||||||||
Skala: 1-5 (1 = Ikke enig - 5 = Helt enig). I hvilken grad er du enig i de følgende påstandene: |
||||||||||
Jeg møter godt forberedt til undervisningen | 3,9 | 0,95 | 96 | 2 | 5 | 22 | 43 | 28 | - | |
Jeg opplever at studieinnsatsen min er høy | 4,4 | 0,86 | 96 | 1 | 1 | 16 | 25 | 57 | - | |
Jeg er motivert for studieinnsats | 4,3 | 0,95 | 96 | 2 | 2 | 16 | 27 | 53 | - | |
Jeg benytter meg av de organiserte læringsaktivitetene som tilbys | 4,4 | 0,80 | 96 | - | 2 | 14 | 30 | 53 | 1 |