Du kan sammenligne opptil tre studieprogrammer i nettportalen
Dersom du ønsker å sammenligne flere enn dette, kan du eksportere alle oppføringene som er lagt til i listen til excel.
Eksporter alle til ExcelBachelorstudiet i økonomi og administrasjon
Overordnet tilfredshet
I hvilken grad er du enig i de følgende påstandene?
Skala: 1-5 (1 = Ikke enig - 5 = Helt enig.)
Gjennomsnitt | Standardavvik | Totalt antall svar | Svarfordeling i prosent | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Vet ikke | ||||
Jeg er, alt i alt, tilfreds med studieprogrammet jeg går på | 4,3 | 0,81 | 193 | 2 | 1 | 9 | 41 | 46 | 1 |
Tidsbruk
Omtrent hvor mange timer per uke (i gjennomsnitt hittil på dette studiet) brukes på:
Gjennomsnitt | Standardavvik | Totalt antall svar | Svarfordeling i prosent | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | 1-10 | 11-20 | 21-30 | 31-40 | Over 40 | ||||
Betalt arbeid | 5,1 | 8,35 | 185 | 53 | 31 | 11 | 3 | 1 | 1 |
Egenstudier (lese pensum, gjøre oppgaver, delta i kollokvier og annet gruppearbeid, etc.) | 26,4 | 13,98 | 185 | - | 15 | 27 | 30 | 15 | 14 |
Læringsaktiviteter organisert av institusjonen (inkludert all undervisning og veiledning, samt praksis hvis relevant) | 10,5 | 6,33 | 185 | 1 | 64 | 32 | 1 | 2 | - |
Praksis
Vi har ikke resultater for praksis på dette studieprogrammet
Eget læringsutbytte
Hvor tilfreds er du med eget læringsutbytte hittil i studiet, når det gjelder:
Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds.)
Gjennomsnitt | Standardavvik | Totalt antall svar | Svarfordeling i prosent | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Vet ikke | ||||
Egen erfaring med forsknings- og utviklingsarbeid | 3,1 | 0,99 | 193 | 3 | 24 | 32 | 26 | 8 | 7 |
Yrkes- og fagspesifikke ferdigheter | 3,2 | 1,05 | 193 | 5 | 20 | 31 | 28 | 10 | 6 |
Kunnskap om vitenskapelig arbeidsmetode og forskning | 3,5 | 0,94 | 193 | 2 | 11 | 33 | 36 | 15 | 3 |
Muntlig kommunikasjonsevne | 3,5 | 0,98 | 194 | 2 | 12 | 34 | 34 | 16 | 2 |
Evne til refleksjon og kritisk tenking | 3,9 | 0,79 | 192 | 1 | 4 | 23 | 52 | 19 | 2 |
Samarbeidsevne | 4,0 | 0,86 | 194 | 1 | 3 | 19 | 43 | 32 | 2 |
Evne til å arbeide selvstendig | 4,3 | 0,77 | 194 | 1 | 2 | 11 | 42 | 42 | 3 |
Skriftlig kommunikasjonsevne | 4,1 | 0,80 | 194 | 1 | 3 | 14 | 53 | 28 | 1 |
Evne til å tenke nytt | 3,6 | 0,92 | 194 | 1 | 9 | 34 | 37 | 16 | 3 |
Teoretisk kunnskap | 4,0 | 0,79 | 193 | 1 | 3 | 20 | 51 | 25 | 1 |
Valg av studiested
Hvor viktig var følgende punkter for ditt valg av studiested?
Skala: 1-3 (1 = Ikke viktig - 2 = Litt viktig - 3 = Viktig)
Gjennomsnitt | Standardavvik | Totalt antall svar | Svarfordeling i prosent | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Vet ikke | ||||
At utdanningen jeg ønsket å ta finnes bare få / ingen andre steder | 1,9 | 0,76 | 208 | 35 | 41 | 24 | - | - | - |
At byen/stedet er et attraktivt sted å studere | 2,6 | 0,56 | 207 | 4 | 31 | 65 | - | - | - |
At det er nært hjemstedet mitt | 1,4 | 0,60 | 208 | 68 | 26 | 6 | - | - | - |
At det ga meg muligheten til å bytte miljø / bo et nytt sted | 2,1 | 0,75 | 208 | 23 | 42 | 36 | - | - | - |
At det er økonomisk gunstig for meg å studere der | 2,1 | 0,76 | 208 | 24 | 41 | 35 | - | - | - |
At institusjonen har et godt faglig omdømme | 2,9 | 0,33 | 208 | 0 | 10 | 89 | - | - | - |
At det sosiale miljøet på studiestedet er godt | 2,8 | 0,48 | 207 | 2 | 20 | 78 | - | - | - |
At venner/familie/kjæreste bor eller studerer der | 1,7 | 0,73 | 208 | 47 | 37 | 16 | - | - | - |
Valg av studieprogram
Hvor viktig var følgende punkter for ditt valg av studieprogram?
Skala: 1-3 (1 = Ikke viktig - 2 = Litt viktig - 3 = Viktig)
Gjennomsnitt | Standardavvik | Totalt antall svar | Svarfordeling i prosent | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Vet ikke | ||||
Faglig interesse | 2,7 | 0,52 | 206 | 2 | 31 | 67 | - | - | - |
Forventede karrieremuligheter etter studiet | 2,9 | 0,31 | 206 | 0 | 9 | 91 | - | - | - |
Det var lettere å komme inn på enn alternativene | 1,2 | 0,50 | 206 | 83 | 12 | 4 | - | - | - |
Forventet lønn etter studiet | 2,7 | 0,49 | 205 | 1 | 26 | 73 | - | - | - |
Mulighet for å studere på deltid | 1,2 | 0,52 | 205 | 83 | 12 | 5 | - | - | - |
Mulighet for å studere over nett | 1,3 | 0,56 | 206 | 76 | 19 | 5 | - | - | - |
Mulighet for å omskolere meg til et annet yrke | 1,8 | 0,78 | 205 | 46 | 33 | 21 | - | - | - |
Studieprogrammets prestisje | 2,7 | 0,51 | 205 | 1 | 32 | 66 | - | - | - |
Mulighet for å videreutdanne meg innenfor yrket mitt | 1,9 | 0,80 | 206 | 38 | 35 | 27 | - | - | - |
Indekser i detalj
Gjennomsnitt | Standardavvik | Totalt antall svar | Svarfordeling i prosent | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Vet ikke | |||||
Undervisning | ||||||||||
Skala: 1-5 (1 = Ikke enig - 5 = Helt enig). Hvor enig er du i følgende påstander: |
||||||||||
Undervisningen er lagt opp til at studentene skal delta aktivt | 3,0 | 1,13 | 202 | 8 | 26 | 29 | 25 | 10 | 1 | |
De faglig ansatte gjør undervisningen engasjerende | 3,5 | 0,91 | 202 | 4 | 5 | 33 | 47 | 10 | 1 | |
De faglig ansatte formidler lærestoffet/pensum på en forståelig måte | 3,6 | 0,84 | 202 | 2 | 4 | 36 | 44 | 13 | 0 | |
Undervisningen dekker sentrale deler av lærestoffet/pensum godt | 3,9 | 0,81 | 202 | 1 | 2 | 24 | 49 | 23 | 0 | |
Tilbakemeldinger | ||||||||||
NB! Spørsmålet om medstudenters tilbakemeldinger inngår ikke i beregningen av indeksverdien. Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med følgende: |
||||||||||
Antall tilbakemeldinger du får fra faglig ansatte på arbeidet ditt | 3,0 | 0,91 | 199 | 5 | 20 | 48 | 22 | 5 | 1 | |
Faglig veiledning og diskusjoner med faglig ansatte | 2,8 | 0,99 | 199 | 9 | 28 | 34 | 20 | 3 | 6 | |
De faglig ansattes evne til å gi konstruktive tilbakemeldinger på arbeidet ditt | 3,2 | 0,95 | 199 | 4 | 18 | 42 | 27 | 9 | 2 | |
Medstudenters evne til å gi konstruktive tilbakemeldinger på arbeidet ditt | 3,4 | 1,01 | 199 | 4 | 14 | 31 | 36 | 12 | 5 | |
Vurderingsformer | ||||||||||
Skala: 1-5 (1 = I liten grad - 5 = I stor grad). I hvilken grad mener du at eksamener, innleveringer og andre vurderingsformer hittil i studieprogrammet ditt: |
||||||||||
Har bidratt til din faglige utvikling | 4,2 | 0,76 | 197 | 1 | 2 | 13 | 50 | 34 | 1 | |
Har krevd forståelse og resonnement | 4,3 | 0,74 | 197 | 1 | 1 | 9 | 49 | 40 | 1 | |
Har hatt tydelige kriterier for vurdering | 3,9 | 0,87 | 196 | 2 | 4 | 20 | 50 | 23 | 1 | |
Har handlet om sentrale deler av lærestoffet (pensum) | 4,1 | 0,78 | 197 | 1 | 3 | 11 | 56 | 28 | 1 | |
Læringsmiljø | ||||||||||
Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med: |
||||||||||
Det faglige miljøet blant studentene på studieprogrammet | 4,1 | 0,82 | 198 | 1 | 3 | 16 | 45 | 34 | 2 | |
Det sosiale miljøet blant studentene på studieprogrammet | 4,1 | 1,04 | 198 | 3 | 6 | 15 | 28 | 46 | 3 | |
Miljøet mellom studentene og de faglig ansatte på studieprogrammet | 3,5 | 0,97 | 198 | 5 | 4 | 36 | 34 | 15 | 7 | |
Organisering | ||||||||||
Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med: |
||||||||||
Den administrative tilretteleggingen av studieprogrammet (timeplan, studieplan, etc.) | 3,9 | 0,92 | 198 | 2 | 6 | 22 | 43 | 27 | 1 | |
Den faglige sammenhengen mellom emnene i studieprogrammet | 4,0 | 0,81 | 198 | 1 | 4 | 21 | 49 | 25 | 1 | |
Kvaliteten på informasjonen om studieprogrammet du går på | 4,1 | 0,84 | 198 | 1 | 3 | 16 | 46 | 31 | 3 | |
Tilgjengeligheten på informasjon om studieprogrammet du går på | 4,1 | 0,83 | 198 | 1 | 3 | 14 | 44 | 35 | 3 | |
Tilknytning til yrkeslivet | ||||||||||
Spørsmålene var nye i 2019. Derfor vises ikke tidsserier, eller tall for for studier der vi har slått sammen svar fra 2019 med svar fra 2018. Skala: 1-5 (1 = I liten grad - 5 = I stor grad). I hvilken grad opplever du følgende: |
||||||||||
Representanter fra arbeidslivet bidrar i undervisningen (f.eks. som gjesteforelesere/kursholdere) | 4,3 | 0,78 | 188 | - | 2 | 14 | 36 | 47 | 1 | |
Jeg får god informasjon om hvilke yrker/bransjer som er relevante for meg | 4,2 | 0,91 | 188 | 1 | 5 | 17 | 34 | 43 | 1 | |
Jeg får god informasjon om hvordan min kompetanse kan brukes i arbeidslivet | 3,9 | 0,95 | 188 | 2 | 5 | 23 | 40 | 29 | 2 | |
Jeg får innføring i hvordan jeg kan formidle min egen kompetanse til potensielle arbeidsgivere | 3,4 | 1,11 | 188 | 5 | 17 | 29 | 30 | 16 | 3 | |
Det er muligheter for å jobbe med prosjekter/oppgaver i samarbeid med arbeidslivet | 3,2 | 1,26 | 188 | 12 | 15 | 24 | 25 | 15 | 9 | |
Eget engasjement | ||||||||||
Skala: 1-5 (1 = Ikke enig - 5 = Helt enig). I hvilken grad er du enig i de følgende påstandene: |
||||||||||
Jeg møter godt forberedt til undervisningen | 3,2 | 1,05 | 191 | 7 | 14 | 39 | 27 | 12 | 1 | |
Jeg opplever at studieinnsatsen min er høy | 3,9 | 1,03 | 191 | 4 | 5 | 19 | 38 | 32 | 2 | |
Jeg er motivert for studieinnsats | 4,1 | 0,96 | 191 | 2 | 5 | 15 | 40 | 37 | 1 | |
Jeg benytter meg av de organiserte læringsaktivitetene som tilbys | 3,8 | 1,02 | 191 | 3 | 6 | 26 | 36 | 27 | 1 |